Sunday, May 6, 2012

takdir telah menentukan segalanya. Malissa menjadi anak yatim dan itu adalah lukisan hidup buatnya.
dia pasrah. Namun pesanan terakhir masih terngiang-ngiang dicuping telinganya.
Satu amanat yang amat sukar untuk dia laksanakan. dia harus memikir masak2 untuk membuat keputusan yg betul.

perubahan sikap amar amat menyenangkan hati ayahnya. dia mula berubah dan amat optimis dalam memajukan dirinya.
"mane pulak la malisa ni? da dekat seminggu tak masuk office, sakit ke? accident ke? batuk ke?
anak kucing dia hilang ke? macamne nak keje nie energy booster aku tak de."
"adik ko ni kenape asal abg panggil ko wat dek je sampai abg plak yg kne dtg anta fail2 ni sume, jangan lupe petang ni kita da meeting dgn client, ingat kit kne dptkn project ni."
amar masih jauh merunsingkan reason ketiadaan malisa di pejabat.

"setiap apa yang berlaku ada hikmahnya, cik malisa jangan terlampau bersedih ya, jika memerlukan apa2 jangan segan untuk inform kat sya ye."
" terima kasih en. Mukhliz, saya redha jika ini yang terbaik buat ayah saya."
"oh ya saya juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih sebab tolong memandikan jenazah arwah ayah saya, maklumla saya tiada adik beradik."
"itu juga sudah menjadi tanggungjawab saya lagipun arwah ayah cik malisa telah menjadi seperti ayah saya juga, saya amat berbesar hati kerana dpt melaksanakan hasrat terakhir arwah."
"jika kau tahu amanat ayahku untukku pasti sukar untuk kau laksanakan monolog malisa dalam hati"
kedua mereka senyap dan menikmati suasana kehilangan ini...

"abang hari ni saya nak cuti boleh, rase macam nak demam la."
"dah ko jgn nak berdrama ngn abg, ko igt abg nie bodoh ke x tau helah ko tu, abg tak kire hari nikan abg dan ayah nk umumkan ko sebagai CEO syarikat, ko ni kan amar x pernah berubah langsung. "
"dah2 harini, malisa dtg kerja, hari tu ayah dia meninggal so abg bagi cuti dekat dia, haa da ade semangat lom?"
"hehe." senyuman bagai kera busuk terukir dibibir manis adiknya. " la asal abg tak bagi tahu adik yg ayah dia da meninggal, aish abg ni spoil la wat adik ni terseksa je, rase nak tegolek-golek da jantung ni sebab hari2 x nmpak dia."
" abg taula ko kje ni pun sebab dia kan, ko ni dik betul2 unmature tau, kalu la skali si malisa tu reject ko abg rase ko frust menunggeng bukan tonggeng biase siap nak gali kubur sendiri, ko jgn nak main2kan dia."
"org bukan nak main2kan dia, adik nak kenal betul2 la ngn dia ni, tak baik tau serkap jarang. okla abg tgu jap nak siap pakai hensem2 biar terubat rindu malisa kat adik abg ni."
"uuwekk!!!.. pakai kasut jalan sendirila ko ni dik."

pada hari ini memberikan semangat baru buat amar dalam hidupnya untuk cuba memikat hati insan bernama malisa...

bagi malisa insan itu tidak pernah wujud dalam hatinya namun amanat dari ayahanda yg tercinta tidak boleh dibiarkan begitu sahaja...

jika kau bersedia menerimaku dan mengikat tulang rusukku aku bersedia menyapu air matamu, namun aku percaya aturan ALLAH itu adalah yang terbaik...  

No comments:

Post a Comment